Laurianul nu e un liceu, e o familie!

In memoriam Dumitru Tiganiuc

Dacă n-ar fi…
Dacă n-ar fi poeții,

n-ar avea cine surîde cînd

ceilalți rîd cu desfătare,
cînd rîd cu nemiluita;
n-ar avea cine rămîne mai
trist decît tristețea unui copil
lipsit de mamă;
n-ar avea cine privi în
abecedarul celor mai simple
cuvinte
și în atlasul celui mai frumos
cer, cu nourii lui cu tot,
ca o avalanșă de flori de măr
revărsată din mîinile celor care
colindă;
n-ar vedea nimeni cel mai frumos
răsărit de soare ca o
pictură
pe care doar ei o pot desena
în cuvinte;
poetul de n-ar fi fost
nu aș fi știut ce delicat se poate vorbi în limba română
la un pahar de vin galben ca
o toamnă de mesteceni…
Foto si text de Dumitru Agachi, absolvent” AT Laurian”
One response

  1. Doar Eu

    E trist. Sunt trist. Am fost acolo, intre voi, 4 ani. Si l-am avut profesor de romana. Eram, ca sa-l citez pe dumnealui, „branza buna, in burduf de caine”. Avea dreptate, apartineam generatiei tributare comentariilor invatate pe de rost, ca pe niste poezii. Dar el ne impingea sa gandim, sa alcatuim singuri, cu capul nostru, comentariile operelor literare. Nu am facut-o, am ramas pana la sfarsit acelasi elev care trebuia sa se inspire de la altii, ca nu avea curajul sa gandeasca sau sa expuna propriile idei. Acum imi pare rau. Mi-au trebuit multi ani ca sa inteleg ce vroia dumnealui de la mine. Am facut multe tampenii in liceu, eram cunoscut ca un cal breaz, iar asta imi dadea un sentiment placut la vremea aceea. Am incercat de cateva ori in ultimii 10 ani sa vizitez liceul, sa imi revad profesorii si sa le cer scuze pentru toate idioteniile pe care au trebuit sa mi le suporte. Am ajuns pana in fata usii si nu am avut curajul sa apas clanta. Apoi am facut cale intoarsa ca sa revin peste cativa ani…sa plec din nou. Iar numarul celor carora le datorez scuze se imputineaza din ce in ce…si stiu ca nici data viitoare nu o sa am curaj. Poate ca e mai bine asa.

    Un absolvent din generatia 97.

    Septembrie 18, 2017 la 01:32

Lasă un răspuns

