Laurianul nu e un liceu, e o familie!

Job Shadow Day ediția a XIII-a în Botoșani

Spital 1

230 elevi din clasele XI-XII din Botoșani au petrecut o zi de lucru într-o companie sau o instituție, unde au experimentat cum e să fii angajat și au aflat mai multe informații despre profesii direct de la cei care le practică.

Ei au fost ajutați să stea în “umbra” unor persoane care au meseriile pe care tinerii și le doresc în cadrul programului internațional Job Shadow Day, derulat de Junior Achievement România și școlile partenere. Programul educațional se compune dintr-o serie de evenimente locale și naționale, desfășurate în săptămâna “Școala Altfel” (6-10 aprilie), implicând nu doar elevii din clasele terminale de liceu, ci și pe cei din clasele 0-X, care merg la locul de muncă al părinților.

Arhitect

”Pot spune că aceasta a fost o experiență unică în viața mea; am avut plăcerea de a petrece o bună parte din zi alături de un fotograf profesionist, lucru la care visez de mult timp. Răspunsuri la multe dintre curiozitățile mele din „lumea fotografiei” m-au ajutat în a-mi contura o părere decisivă cu privire la o posibilă carieră în domeniu. Deși nu sunt decât o amatoare în ceea ce privește arta fotografiei, acest proiect mi-a stârnit dorița de a nu rămâne numai la acest nivel.” – declară Lercă Ioana, elevă la Colegiul Național A.T.Laurian.

Clinica veterinara

 

”Mi-a făcut o deosebită plăcere să mă aflu în sediul unui post de televiziune local deoarece am aflat câteva dintre secretele unui jurnalist și ce se petrece în spatele camerei. Răspunsurile ce mi s-au oferit mi-au întărit dorința de a aplica la o facultate de jurnalism pentru a urma o carieră în acest domeniu.”, spune Crețu Oana, elevă la Liceul de Artă Ștefan Luchian.

Interior Design 1

”Experiența activității Job Shadow Day a fost una cu un impact semnificativ asupra mea, reușind să îmi îmbogățească cunoștințele în ceea ce privește domeniul de activitate pe care l-am ales. Am aflat astfel care sunt principalele responsabilități, dificultăți și beneficii ale meseriei de polițist, dar și etapele pe care le avem de parcurs pentru a lucra în cadrul Poliției. În urma activității mi-am schimbat viziunea despre această meserie, dar cel mai important, zic eu, am început să mă gândesc serios la o carieră în acest domeniu.”, spune Andreescu Luisian, Palatul Copiilor

Politie 2

Programul Job Shadow Day este implementat de 13 ani în România și oferă elevilor oportunitatea de a intra în contact cu mediul unui loc de muncă pentru a înțelege mai bine meseria, atribuțiile, abilitățile și competențele de care au nevoie pentru profesia respectivă. De asemenea, ei află cum arată o zi de lucru obișnuită și cum trebuie să se pregătească pentru acea meserie.

Tinerii descoperă noi opțiuni de carieră și află cum pot răspunde la unele dintre cele mai  grele întrebări: ”Ce vreau să devin după ce termin școala? Unde vreau să lucrez? Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”

Politie

Pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări elevii trebuie să fie sprijiniți să afle ce fel de meserie le aduce satisfacție și să ia contact de timpuriu cu mediul profesional în care doresc să pătrundă. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță Deloitte[1], tinerii din România consideră că cele mai atractive locuri de muncă sunt cele care le permit oamenilor să exceleze în ceea ce le place. Cercetarea a arătat că metodele de orientare și dezvoltare profesională preferate de tinerii români sunt mentoratul și coaching-ul cu feedback și recomandări personalizate.

Spital 2

 

Stomatologie

Stomatologie 2

TeleM 2

Tribunal

TeleM

Partenerii locali de anul acesta sunt:

Instituții publice: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, Grădinița cu program normal nr.2, Inspectoratul Județean de Jandarmi, Inspectoratul Județean de Poliție, Primăria Municipiului Botoșani, Spitalul Județean de Urgență Mavromati, Școala gimnazială nr.10, Teatrul Mihai Eminescu, Tribunalul Botoșani, Unitatea Militară 01251.

Firme/companii private: Birou Notar Public Vatavu Ana Maria/Aniței Reta, Cabinet  Individual de Psihologie Bolohan Paulina, Cabinet Avocat Popa Marinela, Citi Villa Srl (Galeriile de Artă), Clinica Veterinară Vasi-Vet, Consulting Hotels SRL (Hotel Rapsodia), CMI Dr. Raicu Camelia, Cristina Venedict Photography, Elsaco Electronic, Formens SRL, Farmacia Elfa, H’Art Studio SRL, Ice Computers SRL, Interior Design Studio, Lbd Pro-Asigurări, Nelycris Tour&Travel, Nord Media Image SRL (Tele M), Only Skin Care SRL, Proiect Botosani Srl, Raiffeisen Bank, Salon Pretty Woman, Tridex Service SA.

La ediția anterioară din 2014 aproximativ 29.500 de elevi din toată țara au fost înscriși în program și au descoperit meserii și profesii către care se pot orienta.

 

Notă pentru editori:

Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială, financiară, etică și responsabilitate socială, sănătate și viață activă. 39 de țări din Europa și 121 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării Științifice și datorită susținerii financiare din partea comunității de afaceri. Mai multe informații, pe www.jaromania.org

 

Persoane de contact

Coordonator local Job Shadow Day®

Prof. Carmen-Afrodita Giocaș, Colegiul Național A.T.Laurian

 

[1] First Steps into the Labour Market. What are talented students looking for as they start their careers?

 

Lasă un răspuns

