Laurianul nu e un liceu, e o familie!

Play our anthems share our traditions / Interpretând imnuri, împărtășim tradiții Proiect școlar parteneriat multilateral Comenius derulat la Colegiul Național ” A. T. Laurian Botoșani ” , România

20141013_094044
 
Reuniune de proiect la ISTITUTO di ISTRUZIONE SUPERIORE  I.T.C. con sezione associata I.P.S.I.A. Tortoli’-Italia, 13- 17 octombrie 2014
 
În perioada 13-17 octombrie 2014 a avut loc cea de-a patra reuniune de proiect, la ISTITUTO di ISTRUZIONE SUPERIORE  I.T.C. con sezione associata I.P.S.I.A. Tortoli’- Tortoli, Italia dintr-o serie de șase, din cadrul parteneriatului școlar proiect multilateral Comenius „Play our anthems share our traditions”, la care au participat profesori și elevi de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani. La această reuniune au participat și elevi și profesori din celelalte șase țări partenere: Turcia, Grecia, Bulgaria, Italia și Polonia. Tematica reuniunii este legată de imnurile naționale, tradițiile și obiceiurile specifice fiecărei țări în parte.
Reuniunea proiectului școlar parteneriat multilateral Comenius ”Play our anthems share our traditions” a avut loc la ISTITUTO di ISTRUZIONE SUPERIORE  I.T.C. con sezione associata I.P.S.I.A. Tortoli’-Italia, în contextul punerii în aplicare a programului , care a fost stabilit de comun acord și s-a desfășurat în luna octombrie 2014 la școala din Sardinia.
Parteneriatul multilateral proiectul școlar Comenius cu titlul : „Play Our Anthems Share Our Traditions ” are numărul de referință 13 – PM – 920 – BT – TR.
Implementarea proiectului se face pe o perioadă de 2 ani din august 2013, cu șase țări europene care participă la derularea lui. Acestea sunt: Grecia, Turcia, Polonia, România, Bulgaria și Italia. Marea Britanie (s-a retras din proiect).
Cea de-a patra reuniune a parteneriatului multilateral a avut loc la ISTITUTO di ISTRUZIONE SUPERIORE  I.T.C. con sezione associata I.P.S.I.A. Tortoli’-Italia începând de luni, 13 octombrie, până vineri, 17 octombrie, 2014 . La reuniune au luat parte directori, profesori și elevi din toate cele șase instituții europene implicate în proiect.
 
Activitățile din cadrul reuniunii de proiect
 
Luni, 13 octombrie, fiecare participant a ajuns la ISTITUTO di ISTRUZIONE SUPERIORE I.T.C. con sezione associata I.P.S.I.A. Tortoli’-Italia – instituția parteneră în proiect, din Tortoli, Italia – și a întâlnit profesorii și elevii din celelalte instituții europene implicate în parteneriat. Am participat la deschiderea oficială a reuniunii și la ceremonia de primire, la care au participat directorii, profesorii și elevii școlii italiene. În deschidere au fost rostite discursuri de bun venit. Am vizitat școala, am discutat despre sistemul de învățământ din Italia. Elevii din Italia au organizat activități de spargere a gheții și de consolidare a  grupului. Elevii școlii din Tortoli au participat la un concurs de desene cu tema „Instrumente muzicale tradiționale”. Câștigătoarea concursului a fost o elevă, care a fost premiată de coordonatorul proiectului, Vedat Akdeniz.
 
Am vizitat orașul vechi Tortoli, Porto Frailis și zona Arbatax, renumită pentru rocile roșii. Tot luni ne-am întâlnit cu autoritățile din Tortoli. Primarul orașului a prezentat date referitoare la potențialul cultural al zonei și a răspuns la întrebările participanților. Seara, elevii au fost găzduiți la familiile elevilor italieni.
 
Marți, 14 octombrie, echipa Comenius s-a întâlnit la școală, unde gazdele au organizat o paradă pe străzile orașului lor, în costumelor tradiționale din Italia, România, Grecia, Polonia, Turcia și Bulgaria. Astfel, proiectul a fost promovat în toată comunitatea din Tortoli. Pentru interpretarea imnului Italiei ne-am întâlnit la Teatrul S. Francesco din Tortoli. Elevii italieni și-au prezentat costumele și dansurile tradiționale; de asemenea, fiecare partener a prezentat costumul tradițional specific țării sale. Elevii parteneri au interpretat imnul Italiei – Fratelli d’Italia – cu ajutorul instrumentelor muzicale tradiționale, specifice fiecărei țări (vioară, pianină, flaut, bouzouki). În încheiere, elevii italieni au cântat imnul lor, dirijați de profesorul de muzică. După- amiază gazdele au organizat jocuri sportive pentru participanții la reuniunea de proiect.
Miercuri, 15 octombrie, am organizat o vizită de documentare la Baunei și Santa Maria Navarrese. Teritoriul Baunei s-a dezvoltat de-a lungul Sardiniei, în centru și est, în provincia Nuoro, și constituie un important centru istoric și geografic, la limita de nord a regiunii Ogliastra.
Joi , 16 octombrie, ne-am întâlnit la școală unde am lucrat la proiecte produsele finale (site-ul,  dicționarul, harta imnurilor) . Am derulat o sesiune de evaluare pentru profesori și elevi participanți. Mai târziu, gazdele au organizat o vizită de documentare în zona Ulassai, la peștera Su Marmuri. Aceasta este situată pe teritoriul Ulassai și este considerată una dintre cele mai impresionante din Europa datorită adâncimii și înălțimii medii de 35 de metri. Acolo există numeroase formațiuni, ale căror dimensiuni sunt proporționale cu cele ale mediului înconjurător. Ne-a surprins măreția unor grupuri de stalagmite de lavă și ghirlande bogate suspendate pe rafturile de pe pereți.
Tot joi a avut loc cina festivă „seara italiană”, cu toți membrii echipei de proiect: elevi, profesori, părinți, membri ai comunității locale.
Vineri, 17 octombrie, ne-am întâlnit la școală pentru a ne lua rămas bun de la echipele de profesori și elevi din Turcia, Grecia, Polonia, Bulgaria și Italia. Următoarea reuniune de proiect se va desfășura în Polonia, la Lubsko, în perioada 1-5 decembrie 2014.
 
 
Rezultatele vizitei
 
Discutarea obiectivelor comune propuse.
Prezentarea produselor finale:  dicționar, prezentări (costume tradiționale, instrumente muzicale tradiționale, spectacole realizate de elevii din fiecare țară).
Schimburi de materiale, care au inclus informații și imagini din fiecare țară parteneră.
Discutarea programului proiectului, a programului de lucru și a activităților școlilor din țările partenere.
Stabilirea de contacte privind cultura, tradițiile și viața de zi cu zi a cetățenilor din Tortoli.
Vizitarea unor situri istorice, monumente, muzee și mănăstiri din regiune (Tortoli).
Contactul  cu frumusețea naturală și istorică a Sardiniei.
 
20141014_095953
Decizii cu privire la punerea în aplicare a programului
 
Finalizarea sarcinilor fiecărei școli participante (albume foto, website, blog, dicționar cu instrumente muzicale și termeni din domeniul muzical) .
Găzduirea elevilor de către elevi se va desfășura în continuare.
Stabilirea datele următoarelor vizite: Polonia și Bulgaria
Prezentarea site-ului www.pm2013-2015.org  și a dicționarului.
Actualizarea programului reuniunilor.
 
Note – Potențial educațional
 
Rezultatele vizitei în Italia și a activitităților din cadrul reuniunii au dovedit că spiritul de ospitalitate și comuniunea tuturor membrilor care iau parte la program au eliminat orice dificultăți și bariere și ne-au ajutat să facem comparații și schimburi de bune practici în educație.
Un rezultat suplimentar este asimilarea culturii locale de către toți participanții.
Un alt rezultat pozitiv al proiectului îl constituie îmbunătățirea competențelor lingvistice în limba engleză dar și a celor digitale de către oaspeți și gazde.
Carmen Dulgheriu
Coordonator național al parteneriatului multilateral Comenius
 „Play our anthems share our traditions” 2013-2015

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s