Laurianul nu e un liceu, e o familie!

Săptămâna Educației Globale 2013 în Laurian

„Stiluri mintale în lecția de filosofie” reprezintă activitatea coordonată de prof. Ciobanu Radu în cadrul Săptămânii Educației Globale 2013. Participanții la această activitate au fost elevii clasei  a XII-a C, care sub îndrumarea profesorului lor de filosofie au parcurs cele șase niveluri ale taxonomiei cognitive concepută de Bloom, într-un demers intelectual de aprofundare a „Sensului vieții”. Pentru Laurianul reflexiv, dornic de filosofare postăm exercițiile propuse spre rezolvare.
??????????
??????????

SĂPTĂMÂNA EDUCAȚIEI GLOBALE

16-24 noiembrie 2013

CU GANDUL SPRE VIITOR

 ANALIZA

  1. Analizați următorul text (precizând teza, ideile secundare, noțiunile filosofice) :

Viața omului de astăzi nu este favorabilă unei aprofundări. Ea duce lipsă de liniște și contemplare, este o viață lipsită de tihnă și grăbită, o încercare fără țel și sens. Cine stă o clipă liniștit, în clipa următoare este depășit.(…) trăim din senzație în senzație. Puterea noastră de penetrabilitate se aplatizează, sentimentul de valoare se tocește în goana după senzațional.” (Nicolai Hartmann)

ÎNȚELEGEREA

  1. Comparați textele de mai jos :

„Sensul vieții constă în eternizarea persoanei”(Dumitru Stăniloae)

„Sensul vieții este să trăiești”(Krishnamurti)

APLICAREA

  1. Construiți un enunț filosofic în care să utilizați noțiunile de sens al vieții și om.

CUNOAȘTEREA

  1. Definiți noțiunea de sens al vieții.

CREARE (EVALUARE)

  1. Concepeți un text de minim 10 rânduri despre sensul vieții pornind de la întrebarea filosofului Thomas Nagel „Oare ce înseamnă toate astea?

SINTEZA (EVALUARE)

  1. Prezentați un punct de vedere critic asupra următorului text:

Există două moduri principale în care fiinţele reflexive încearcă să confere un sens vieţii lor, situând-o într-un context mai larg. Primul mod este acela de a spune povestea contribuţiei lor la o comunitate. Această comunitate poate fi cea istorică reală în care ei trăiesc, ori o alta, tot reală, însă îndepărtată în timp sau spaţiu, ori chiar una imaginară, alcătuită poate dintr-o serie de eroi şi eroine selectate din istorie, din ficţiune sau din ambele. Al doilea mod este acela de a se descrie pe ei înşişi ca aflându-se într-o relaţie nemijlocită cu o realitate nonumană.”(Richard Rorty)

prof. Ciobanu Radu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s