Laurianul nu e un liceu, e o familie!

Proiectul ”Implementarea activismului european prin cariera si multilingvism”

Vineri, 27 septembrie 2013 a sosit contractul ce atesta acordul ANPCDEFP pentru derularea Proiectului Bilateral Comenius, Implementarea activismului european prin cariera si multilingvism, proiect ce se deruleaza cu sprijinul financiar primit in cadrul programului Comenius al Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii.
Date informative BPL:
21.02.2013- runda de evaluare a Proiectelor Europene Bilaterale Comenius
86 proiecte respinse
25 proiecte rezerva
15 proiecte ineligibile
27 proiecte aprobate
2 proiecte aprobate din Botosani: C.N. ”A.T. Laurian” si Scoala nr. 7
”Implementation of European Activism by Career and Multilingualism”- proiectul Laurianului aflat pe locul al 3-lea din 27 aprobate

Parteneri proiect:

Romania, Botosani, Colegiul National „A.T. Laurian”(scoala coordonatoare)- coordonator, prof. Ana Gabriela Tanasa
Turcia, Nevsehir, HaciBektas Lisesi(scoala partenera)- responsabil, prof. Yagmur Pekdag

Durata de derulare a proiectului: anii scolari: 2013-2014, 2014-2015

Proiectul este legat de dezvoltarea multilingvismului prin identificarea indicatorilor ce furnizeaza informatii pertinente cu privire la viitorul profesiei si a nivelului de cunostinte lingvistice identificate drept criteriu de accedere in cariera.Elevii vor compara:ce informatii cauta,unde cauta,metode traditionale,creative,”Piata vizibila”,”Piata ascunsa”, autocunoasterea,”Piata europeana”,nivelul in cariera/competentele ITC si necesitatea multilingvistica, etc.

Proiectul se deruleaza cu sprijinul financiar primit in cadrul programului Comenius al Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii

Necesitatea unei interventii comunitare si unitare privind integrarea sociala si formarea profesionala a dus la necesitatea realizarii acestui proiect. Realitatea sociala atesta nevoia de parteneriate de colaborare pe probleme legate de pregatirea profesionala.Proiectul va facilita schimbul de metode, strategii si solutii intre cele doua scoli partenere contribuind astfel la ameliorarea acestei necesitati.Politicile educationale sustin explorarea managementului carieirei si solicita institutiilor scolare sa faca pasi importanti in determinarea strategiilor calitative si coerente.Starea pietei muncii europene prezentata de Comisia Europeana arata ca in viitor calificarile de nivel inalt vor creste de la 29% la 35%. Elevii celor doua institutii partenere sunt tinta acestei realitati de aceea proiectul isi propune sa rezolve si sa imbunatateasca alegerile calitative, corecte, inovative pe piata muncii,elevii, parcurgand un traseu dirijat care sa-i conduca la incluziune sociala, viata calitativa si mobilitatea pe piata muncii europene
Proiectul este legat de dezvoltarea multilingvismului prin identificarea indicatorilor ce furnizeaza informatii pertinente cu privire la viitorul profesiei si a nivelului de cunostinte lingvistice identificate drept criteriu de accedere in cariera.Elevii vor compara:ce informatii cauta,unde cauta,metode traditionale,creative,”Piata vizibila”,”Piata ascunsa”, autocunoasterea,”Piata europeana”,nivelul in cariera/competentele ITC si necesitatea multilingvistica, etc

Impact asteptat:
Elevi:
Cresterea interesului pentru cunoasterea calitativa a problemei pietei muncii in randul tinerilor;
Sporirea motivatiei de explorare a spatiului european ca solutie privind nevoia de insertie profesionala;
Dezvoltarea increderii in sine si cresterea nevoii de formare continua in vederea adaptarii la cerintele pietei muncii;
Numar mai mare de tineri care sa aiba sansa de a identifica alte culturi comportamentale privind cariera, deciziile si interesul pentru dezvoltarea propriei persoane;
Imbunatatirea lucrului tinerilor intr-un cadru non-formal de dezbatere, prietenie, transmiterea propriilor experiente, explorarea stiintifica a spatiului virtual
Scoala:
Un nivel inalt al dimensiunii europene prin abordare manageriala bazata pe experienta cooperarii si parteneriate;
Reevaluarea ofertei educationale la decizia scolii bazata pe nevoile reale ale elevului de aplicatie pe piata muncii;
Dezvoltarea colaborarii europene pe baza anticiparii competentelor care se vor cere pe piata muncii;
Sa tina ritmul cu transformarile de pe piata muncii si sa coreleze cu oferta scolara
Parinti:
Dezvoltarea relatiei cu scoala prin cresterea preocuparii pentru viitorul propriului copil;
Intelegerea si sustinerea formarii pentru piata muncii prin implicarea in informare si indrumare in cadrul familiei;
Comunitatea:
Sa depaseasca neajunsul populatiei imbatranite, prin tineri pregatiti sa aplice corect pe piata muncii, sporind capacitatea de munca,productivitatea si viata activa;
Dezvoltarea increderii reciproce in spatiul comun de viata;

Coordonator: prof. Ana -Gabriela Tanasă

Grup Țintă: elevii claselor X-XII

Nr. locuri mobilitate Turcia(minim 10 zile): 20

Selecţia elevilor interesaţi de Proiectului Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră si multilingvism”, va fi realizată pe baza dosarului de candidatură și a unei probe eliminatorii.

Paşii necesari pentru a deveni membru în proiect sunt:
I. Dosarul de candidatură – Documente necesare

  1. CV- Europass (cu fotografie);
  2. Scrisoare de intenție care sa conțină:
    -o scurtă motivare  a nevoii de activare și formare în cadrul echipei Proiectului Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră si multilingvism”,
    -clasa, profilul, specializarea,
    -disponibilitatea de lucru și în afara orele de curs, în weekend sau după situație chiar în vacanță,
    -nivelul de competență lingvistică pentru limba engleză.
  3. Declarație/acord scris din partea părinților privind participarea la activitățile proiectului;
  4. Adeverință secretariat (situația școlară în anul precedent);
  5. Fișă de evaluare din partea profesorului de informatica/formatorului ECDL(note de la 1-5) care să ateste nivelul de cunoaștere pentru: ADOBE DREAMWEAVER, FRONT PAGE, ADOBE PHOTOSHOP, COREL DRAW, MICROSOFT POWER POINT și de asemenea HTML, CSS, PHP, MY SQL.(Diploma ECDL constituie un avantaj)
  6. Recomandare din partea profesorului de limba engleză care să ateste competențele lingvistice(Diploma Chambridge constituie un avantaj)
  7. Adeverință membru Drama Club(constituie un avantaj)
  8. Acordul scris al părinților privind posibilitatea de a găzdui un Elev Comenius

Notă: Dosarul de candidatură se va înmâna profesorului coordonator, Ana Gabriela  Tanasă, până vineri, 11.10.2013

II. Proba practică(eliminatorie)- Logo-ul Proiectului

Aplicanții vor crea un logo pentru proiectul ”Implementation of European Activism by Career and Multilingualism”(logo-ul trebuie să reflecte: titlul proiectului, tema proiectului, obiectivele, impactul; viziunea aplicantului cu privire la eurocarieră, activism european, prietenie, comunitate europeană, decizii privind viitorul tinerilor):

  1. Fiecare elev va crea un logo pentru proiect care să reflecte contribuția și viziunea personală
  2.  Logo-ul trebuie să aibă dimensiunea care să-i permită trimiterea pe e-mail
  3. Aplicantul  trebuie să-și asume răspunderea pentru ceea ce creează și trimite
  4. Logo-urile vor fi trimise pe adresa, anatanasa @yahoo.com, până sâmbătă, 19.10.2013.

Notă: Toți creatorii de logo-uri vor primi Diplomă de participare la  Proiectului Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră si multilingvism”

Rezultatele evaluării calitative nu sunt contestabile.

 

2 responses

  1. Felicitari!

    Octombrie 4, 2013 la 15:42

  2. Pingback: Portret de profesor: Ana-Gabriela Tanasă | Atlaurian's Blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s