Laurianul nu e un liceu, e o familie!

Zilele Liceului, octombrie 2012: limbile clasice

2

Zilele liceului – 22 octombrie 2012-Activitatea  Katharsis sărbătoreşte Laurianul!

O zi chiar deosebită, o activitate de asemenea, ne-am adunat doar cei pătrunşi de flacăra limbilor  clasice, doar cei pasionaţi de nesecata cultură şi civilizaţie greco-romană- aşa cum spunea clasicistul Cristian Bădiliţă într-un interviu acordat unei alte pasionate de limba lui Cicero, Amalia Siminiceanu din XI G – şi n-am fost deloc puţini, ca dovadă că atunci când îţi faci bine treaba şi transmiţi din pasiunea ta de dascăl , discipolii te vor urma. Ne-am simţit ca între prieteni, deşi am avut şi invitaţi speciali, tot iubitori de adevăr, de înţelepciune şi de frumos, totul fiind pregătit cu mult sârg, fără vreo pretenţie de recunoaştere, fără vreun gând la recompense, la diplome, la adeverinţe, la credite şi puncte, totul pentru formarea celui pentru care ne-am ales această meserie – ELEVUL.   (Foto 1 )

După fastuoasa deschidere făcută de Iustina Baciu şi Florin Gavril, am  început prin a-i aminti pe cei care ne-au făcut cinste nu numai  şcolii, ci şi comunităţii şi chiar ţării prin participarea lor la concursuri internationale de limba latină, pe care, poate, i-am uitat sau nici nu i-am evidenţiat niciodată prea tare – modestia şi smerenia noastră! – Claudia Dârzu, Oana Archip, Ionela Cuciureanu, Diana Mocanu, cu cea din urmă pătruzând şi eu în cetatea eternă, Roma, ca delegat al României  dintre  preuniversitari. (Foto 2)

A urmat felicitarea altor elevi, premiaţi la diferite faze ale olimpiadelor de latină şi neogreacă, pentru ca apoi să intrăm în secretele oratoriei prin discursul meu “Puterea cuvântului”, dar, mai ales al invitaţilor noştri speciali, oameni cu multe realizări şi cu multiple preocupări care ne-au împărtăşit din secretele Atragerii timpului de partea noastră şi   Cum să trăim drept  într-o lume nedreaptă.(foto 3)

V

Am derulat, apoi, a doua ediţie a Campaniei “În semn de apreciere”, punând fundiţe în piept celor pe care îi preţuim cu adevărat, profesori, directori, părinţi, prieteni, colegi.(foto 4,5)

Prezentarea unor imagini cu ultimele realizări şi ultimele piese jucate de Trupa de teatru antic Katharsis, (ConstanţaDidona şi Aeneas, Theseu şi firul Ariadnei, Targul ONG Botosani– Zeul Dionisos şi muritoarea Ariadna), dar şi cuvintele prezentatorilor nostri au făcut introducerea în cel mai aşteptat, poate, moment al activităţii noastre, piesa Didona şi Aeneas, având în rolul principal feminin pe frumoasa şi talentata Teodora Puianu – XII H,  iar în cel masculin pe încântătorul Denis Ficiuc – XI G. În celelalte roluri au jucat-Larisa Pricop, Alexandru Munteanu, Cosmin Flutur, Iustin Manciu,  Alexandru Apostoaie, Iustin Coca, Andrei Taraş, Paula Calimandruc, Cristina Patraş, Ioana Munteanu, Eduard Obadă, Giulia Şologon, Mădălina Brumă şi alţii. (foto 6,7)

  

Lasă un răspuns

