Laurianul nu e un liceu, e o familie!

Proiectul-”Laurianul iubește și păstrează tradiția” (Ana Gabriela Tanasă) – „Laurian Keeps and Loves Tradition”

Cateva ganduri despre proiectul-”Laurianul iubeste si pastreaza traditia”

[Welfare and success nestle where love has left its traces; and who should tend to the humanity inside each individual if not those who shape people, ideas and attitudes? On March 1st 2010, over 1200 „martisoare” were given out to people in the street by those who made them: students in Laurian. A 10 for creativity, a beginning in humanism. (in English by prof. Ovidiu Aniculăese)]

Cine sa aiba grija de umanismul din noi, daca nu cei care formeaza oameni, pareri si atitudini?

Cu gandul acesta ma indrept in fiecare zi spre scoala si incerc la fiecare intalnire cu elevii mei sa-i fac sa inteleaga ca bunastarea si succesul vin acolo unde iubirea a lasat urme. Iar impreuna, acestea trei, trebuie sa se resimta in suflet.

Gandul m-a dus si mai departe si nu cred ca am gresit cand mi-a venit in minte versul lui Blaga: ”Inc-odata, iar si iara, a iubi e primavara.”

Si-a venit primavara.

”Creativitatea, o caracteristica a antreprenorului modern”, a fost tema la care elevii din clasele a X a au primit, ca exercitiu practic, de confectionat cate 5 martisoare individual.

In Aula Magna a Laurianului, pe 28 februarie, ei si-au prezentat creatiile in cadrul expozitiei

pe care au numit-o ”Laurianul iubeste si pastreaza traditia”.

Le-am dat 10 pentru exercitiul de creativitate, dar i-am anuntat ca lectia despre umanism (a se citi aici ca atitudine de incredere in valoarea omului) abia incepe.

Pe 1 Martie s-au daruit peste 1200 de martisoare confectionate de elevi, peste 1200 de zambete si peste 1200 momente de ragaz.

Dar cel mai important a fost sa vad ca s-a daruit atata iubire.

Cu reverentele de rigoare salut toti cei care mai cred in spusele lui Socrate:

”Drept e ca fiecare om sa se ocupe in stat cu acea meserie pentru care a fost pregatit”.

Unde am fost, cu cine ne-am intalnit si daca elevii si-au insusit lectia despre umanism, cel mai bine veti intelege din fotografii.

Cu primavara in suflet, multumesc tuturor, colegi si elevi.

Felicitari invataceilor mei.

Prof. Ana-Gabriela Tanasa

Cateva opinii ale elevilor desprinse din chestionarul care a insotit intalnirea de sfarsit de proiect.

Acsinte Denis, a X a D– ”Oamenii au inceput sa zambeasca. Lumea se poate schimba”

Hrincescu Adelina, a X a C– ”Am inteles cat de important este sa ne gandim si la cei din jurul nostru, ……prin implicare putem fi adevarate modele de viata”.

Avarvarei Oana a X a A–  ”Acest proiect ne-a arata noua elevilor ca putem realiza mai mult decat o tema buna pentru nota 10”

Dascalescu Alina a X a A– ”Am fost mandra de creatiile noastre si de zambetele de pe fetele

botosanenilor”

Tomachi Narcisa a X a F– ”Am realizat ca martisorul in sine este important prin gestul pe care il faci si dragostea cu care este oferit”

Gheorghinca Ana-Maria a Xa F– ”Consider ca fiecare am avut un rol important: doamna profesoara pentru ca a venit cu propunerea, domnul director pentru ca a fost deschis la aceasta idee, trecatorii pentru ca erau fericiti, noi pentru ca am devenit veseli si increzatori, realizand importanta momentului.”

Andriescu Lucian a X a B– ”La inceput mi s-a parut banal sa merg pe strada si sa impart martisoare. Apoi totul s-a schimbat cand am oferit primul martisor si primul zambet.”

http://www.telembt.ro/elevii_de_la_laurian_au_impartit_martisoare_pe_strada-a10900.html

http://www.adevarul.ro/locale/botosani/Botosani-_Elevii_de_la_A-T-Laurian-inarmati-_cu_martisoare_au_adus_zambetul_pe_buzele_trecatorilor_cu_cate_un_simbol_al_primaverii_0_217178376.html

PS

Gabriela, ați făcut o treabă minunată, tipică pentru niște laurieni! Felicitări!!! Recunosc și stilul inconfundabil de artist al fotografului Răzvan Chirilă!  (prof. Elena Agachi)

4 responses

  1. Pingback: Un gest ludic… de salvare (11.03.10) « Dumitru Agachi’s Weblog

  2. Pingback: Blogurile mele, dragele de ele… « Elenaagachi’s Weblog

  3. Pingback: ”Laurianul iubește și păstrează tradiția!” – 2103 | Atlaurian's Blog

  4. Pingback: Portret de profesor: Ana-Gabriela Tanasă | Atlaurian's Blog

Lasă un răspuns

