Laurianul nu e un liceu, e o familie!

Jos pălăria! (”Omul, măsura tuturor lucrurilor”)

În cadrul ”Zilelor liceului” , luni, 26 oct., s-a situat și Campania ”Jos pălăria!” inițiată de o fostă lauriană, actualmente profesor de socio-umane, d-na Ana Gabriela Tanasă. Campania a fost o provocare pentru clasele a XII a. Ei au făcut, cum s-au priceput mai bine, filmulețe care să-i reprezinte și să ilustreze și anumite idei filosofice pe care le-au citit.

IMG_6530

Opinia d-nei Ana Gabriela Tanasa

„Unii oameni spun despre tinerii din ziua de astazi ca sunt o generatie galagioasa, needucata si incapabili sa munceasca.

Alti oameni pot spune cu mandrie ca tinerii din ziua de astazi sunt vulcanici, plini de acte de eroism, plini de initiativa si creativitate. Cu siguranta trasaturile pozitive ar putea continua. Printre acesti din urma oameni ma numar si eu.

In calitate de profesor care incearca sa le arate tinerilor ca filosofia ”este un act de viata, un act de traire”, cum frumos spunea Nae Ionescu, ma pot mandri ca abia ajunsa la Laurian, in an aniversar, am reusit sa descopar si sa lucrez cu caractere tinere de exceptie-elevii mei.

Nu a fost greu sa vad cum vom marca cei 150 de ani ai Laurianului. Nu a fost greu nici sa fim impreuna in cele doua momente ale proiectului, in care oameni adevarati s-au intalnit in Aula Magna. Cel mai greu a fost sa simt in sufletul meu incarcatura momentului, pe care sincer nu mi-am imaginat-o. Despre ce vorbesc?

Despre ”Ziua gandului inalt”, zi dedicata aniversarii liceului,  cand elevii claselor a XII a au prezentat aplicatiile la tema ”Omul masura tuturor lucrurilor” si campania ”Jos palaria”.

Am incercat sa le arat elevilor mei nu ce sa invete, ci cum sa invete, iar ei au demonstrat ca si-au insusit morala buna. Cred eu, ca si unii si altii, elevi si profesori am demonstrat, daca mai era nevoie ca binele este aproape unic. Caci sunteti de acord sper, ca am trait cu totii o stare de bine. Prin binele propriu am participat la binele celuilalt. Si aici ma refer la concept in sine dar si la traire. Pentru ca, ce poate fi altceva atunci cand, Radu si Loredana Judele, doi fosti elevi ai Laurianului, promotia 1992, se ofera sa premieze 3 din cele 8 filme. Nu poate fi decat un exemplu de morala buna, in fata caruia merita sa-ti scoti palaria. Radu si Loredana sunt cei care au premiat cu 1000 lei clasa a XII a D, 750 lei clasa a XII a B si 600 lei clasa a XII a E, pentru filmele realizate.

Am sa va mai spun ca Radu este om de afaceri iar Loredana este profesor universitar si sper sa-mi permiteti sa-i felicit, pentru naturaletea si omenia data ca exemplu.

Momentul campaniei ”Jos palaria” nu cred ca pot sa-l redau in cuvinte. Nu pot decat sa va spun ca acea stare traita de mine mi-a fost transmisa de catre colegii mei. Si le dau dreptate. Cum sa nu fii un dascal mandru si coplesit de emotii, cand elevii tai si-au scos palaria in semn de respect, pentru toata daruirea si iubirea de carte?!

In acest loc ma voi opri si va voi ruga sa priviti fotografiile, si sa scotociti in adancul sufleului.

Cu totii suntem mai bogati sufleteste:profesori, elevi, prieteni.

Multumim ProTV si TeleM ca au impartasit cu noi momentele unice.”

www.dailymotion.com/user/ciprymxm- filmele prezentate deelevii claselor a XII a
Videoclipul cl. a XII a D. (da click!!!)
Iată imagini de la reușita întreprindere, luate de elevul Răzvan Chirilă:
IMG_6244

IMG_6548

IMG_6556

IMG_6585

IMG_6595

IMG_6623

IMG_6644

IMG_6555

1

IMG_6284

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

IMG_6245

Câteva imagini din filmulețul celor de la a XII a H:
12 H

12 H b

12 H c

One response

  1. Pingback: Portret de profesor: Ana-Gabriela Tanasă | Atlaurian's Blog

Lasă un răspuns

