Laurianul nu e un liceu, e o familie!

LAURIAN 150: Profesorii din Laurian

sigla laurian copy

corp-profesoral-11

Circulă mai multe vorbe despre noi, dar una e, deopotrivă, nostimă și enervantă: ”Nu găsești nicăieri atmosfera din Laurian!” Mi-a spus-o, prima dată, o distinsă doamnă, Camelia Gavrilă, care acum e la Iași, la Negruzzi și a fost (nu știu de mai e) mult timp inspector general. A predat câțiva ani la noi. Când am vrut să merg la Iași, mi-a spus: ”Atmosfera din Laurian nu o vei mai găsi nicăieri!” Sigur, nu asta m-a facut să renunț la transfer, dar m-a pus pe gânduri. De atunci am obiceiul să-i întreb pe toți suplinitorii noștri, pe colegii detașați pentru un an sau doi aici, dacă e mai bine în altă parte și unde anume. Nu am avut nici măcar un singur răspuns care să contrazică spusa de mai sus…

corp-profesoral-21

Se spun multe despre noi, multe porcării (pe forumuri, gura lumii, slobodă!) multe răutăți, multe sunt spuse din ignoranță, altele sunt zvonuri și țin de mentalitatea provincială a acestui târg și a acestui neam.

Noi, cei din Laurian suntem ALTFEL. Ne definește un tip de patriotism pe care l-am văzut pe ecrane, în filmele americane. Unii dintre noi suntem ÎNRĂIȚI ÎNTRU LAURIAN (mă număr și eu!). Alții sunt recunoscători liceului care i-a primit, alții sunt fascinați de libertatea de opinie de care noi ținem cu dinții. Mulți, chiar mulți dintre noi AM FOST ELEVI AICI. Am crescut, mai apoi, alături de foștii noștri profesori care au știut să ne facă loc, să ne primească. Cei din afară care au venit să țină ore în Laurian au fost absorbiți, au fost adoptați sau, dacă nu s-au simțit în apele lor, au plecat singuri.

Se spun multe și se vor spune multe… Dar cui îi pasă??? ne facem treaba și ne creștem copiii ”în spiritul Laurianului”. Un spirit viu, liber, nedogmatic, permisiv, cu îngăduință pentru elev, colegial. Excepțiile nu fac decât să confirme…

I-am rugat, zilele trecute, pe colegii mei să mă ajute să fac niște fotografii pentru Zilele liceului. Nu erau pregătiți, erau chiar stingheri… nu trebuie… Dar eu știu că elevilor și foștilor noștri elevi le-ar plăcea să-i revadă. Practic, Zilele liceului au și început. Laurianul vuiește de frumusețe, dacă pot spune așa… Și ea vine din interior, vine din interior!!!

Câteva portrete acum, dintre cele pe care le am, cu mențiunea că fotografiile luate de Răzvan Chirilă vor intra pe blog săptămâna viitoare:

Încep cu doamnele:

acsinte

prof. Marinela ACSINTE (Ed. Fizică)

elena alecsa

prof. Elena Alecsa (ed. fizică)

azoitei

prof. Luminița AZOIȚEI (biologie)

bucataru

prof. Magda BUCĂTARU (fizică)

ciocas

prof. Afrodita CIOCAȘ (informatică)

ciortea

prof. Elena CIORTEA (franceză)

ciubotaru

prof. Lucia CIUBOTARU (geografie, lider sindicat)

geta

prof. Geta CORDUNEANU (biologie)

daniliuc

prof. Dana DANILIUC (engleză)

dediu

prof. Magda DEDIU (latină)

finkel

prof. Beatrisa FINKEL (germană)

galea

prof. Lucica GÂLEA (matematică)

hertanu

prof. Nicoleta HERȚANU (religie)

iacob

prof. Ionela IACOB (engleză)

leonte

prof. Viviana LEONTE (română)

mangar

prof. Gabriela MANGÂR (franceză)

matei

prof. Maria MATEI (română)

onofrei tana

prof. Tana ONOFREI (istorie)

prajinaru

prof. Mihaela PRAJINARIU (chimie)

saramet

prof. Nicoleta ȘARAMET (engleză)

simion

prof. Aurelia SIMION (chimie)

tanasa

prof. Ana -Gabriela TĂNASĂ (filosofie)

tomita

prof. Liliana TOMIȚĂ (matematică)

ursache

prof. Niculina URSACHE (muzică)

cris

prof. Cristina ZVANCIUC (română)

Lasă un răspuns

